[fusion_builder_container hundred_percent=”no” hundred_percent_height=”no” hundred_percent_height_scroll=”no” hundred_percent_height_center_content=”yes” equal_height_columns=”no” menu_anchor=”” hide_on_mobile=”small-visibility,medium-visibility,large-visibility” class=”” id=”” background_color=”” background_image=”” background_position=”center center” background_repeat=”no-repeat” fade=”no” background_parallax=”none” enable_mobile=”no” parallax_speed=”0.3″ video_mp4=”” video_webm=”” video_ogv=”” video_url=”” video_aspect_ratio=”16:9″ video_loop=”yes” video_mute=”yes” video_preview_image=”” border_size=”” border_color=”” border_style=”solid” margin_top=”” margin_bottom=”” padding_top=”” padding_right=”” padding_bottom=”” padding_left=””][fusion_builder_row][fusion_builder_column type=”1_1″ layout=”1_1″ spacing=”” center_content=”no” link=”” target=”_self” min_height=”” hide_on_mobile=”small-visibility,medium-visibility,large-visibility” class=”” id=”” background_color=”” background_image=”” background_position=”left top” background_repeat=”no-repeat” hover_type=”none” border_size=”0″ border_color=”” border_style=”solid” border_position=”all” padding_top=”” padding_right=”” padding_bottom=”” padding_left=”” dimension_margin=”” animation_type=”” animation_direction=”left” animation_speed=”0.3″ animation_offset=”” last=”no”][fusion_text]

Een IT-omgeving staat of valt niet louter bij de gratie van de juiste hard- en software voor de juiste prijs. Ook ondersteunende diensten spelen gedurende de complete lifecycle van de oplossingen een rol. Technische ondersteuning is niet alleen cruciaal wanneer het misgaat, maar het moet ook mee kunnen komen met eventuele koerswijzigingen van de organisatie. De keuze voor de juiste provider is dan ook zeer belangrijk.

Op papier kunnen de offertes van deze providers erg op elkaar lijken, met beloftes voor 24/7-ondersteuning het hele jaar door en snelle reactie op supporttickets. Desondanks kunnen er in de praktijk grote verschillen zijn. Hoe moet u dan de juiste provider kiezen? Hier zijn vijf punten om mee te nemen in uw overweging.

  • Snelle toegang tot vervangende hardware
    Een snelle afhandeling is uiterst belangrijk bij het oplossen van problemen met de IT. Een storing hoeft niet lang te duren voordat de kostenlast te hoog wordt, vooral omdat IT steeds meer een centraal onderdeel is van de bedrijfsvoering. Als een systeem niet ter plekke kan worden gerepareerd, dan moet de dienstverlener vervanging regelen binnen de tijd die is vastgesteld in de SLA. Sommige IT support service providers zijn echter pure tussenpersonen tussen de klant en de hardwareleverancier. De klant moet dan een omweg maken via de ondersteuningsdesk van de leverancier. Anderen, waaronder Inframotion, zijn zelf leverancier en hebben direct toegang tot vervangende systemen. Zij kunnen dus een snelle afhandeling garanderen.
  • Eén serviceloket
    Sommige support providers specialiseren zich in bepaalde IT-oplossingen, terwijl anderen zich toeleggen op enkele leveranciers. Maar IT-omgevingen bestaan steeds meer uit gemengde hard- en software, waardoor systemen die afhankelijk zijn van elkaar niet altijd van dezelfde partij komen. Erger nog, het kan zijn dat de ondersteuning van ieder afzonderlijk systeem door een andere partij wordt geleverd. Het gebeurt dan snel dat deze dienstverleners naar elkaar gaan wijzen als er een probleem ontstaat. Daarom is het verstandig om te kiezen voor een IT support service provider die de hele IT-infrastructuur kan ondersteunen, of op zijn minst het grootste deel ervan. Inframotion kan bijvoorbeeld één loket aanbieden voor al uw ondersteuning, waardoor uw support proces volledig gestroomlijnd is.
  • (On)afhankelijkheid van leveranciers
    Zoals eerder opgemerkt zijn sommige support providers volledig gespecialiseerd in de oplossingen van specifieke leveranciers. Dit hoeft op zichzelf geen probleem te zijn, maar het kan in de toekomst wel voor uitdagingen zorgen. Als uw zakelijke behoeften veranderen, zijn dergelijke providers beperkt tot de oplossingen van hun leveranciers. Onafhankelijke support providers leveren primair op basis van de behoefte van de klant. Inframotion valt in die tweede categorie en ondersteunt systemen van vrijwel alle grote leveranciers.
  • Geografische spreiding
    Niet alle markten zijn hetzelfde. Marktleiders in het ene land spelen een bijrol in het andere, of zijn zelfs volledig afwezig. Dit hoeft geen probleem te zijn als de eigen organisatie alleen in eigen land actief is en geen plannen heeft om over de grens te kijken. Maar een internationaal avontuur heeft ook gevolgen voor de IT-ondersteuning. Providers als Inframotion kunnen hier positief aan bijdragen omdat hun diensten vrijwel overal ter wereld beschikbaar zijn. Bovendien is de ondersteuning in alle markten hetzelfde, waardoor u zich volledig kan toeleggen op de kernactiviteiten.
  • Keuzemogelijkheden
    De IT-markt is zeer dynamisch. De zakelijke behoeften veranderen constant, evenals de mogelijkheden die geboden worden door IT. Het is daarom een uitdaging om ondersteuning te krijgen die precies aansluit op hetgeen dat u nodig hebt. Daarnaast verschillen de ondersteuningsdiensten van provider tot provider. Sommigen, waaronder Inframotion, zijn in staat om hun aanbod volledig aan te passen aan uw wensen. Bedenk dat hoe meer verschillende ondersteuningsvarianten een provider biedt, des te groter de kans dat ze deze kunnen toesnijden op uw IT-infrastructuur.

Conclusie
De ideale IT-ondersteuning hangt sterk af van uw specifieke activiteiten en organisatie. Dankzij onze uitgebreide portfolio en ruime ervaring kan Inframotion de one-stop-shop zijn voor al uw behoeften. Als u een partner zoekt die u helpt te groeien en verbeteren, neem dan contact met ons op. Samen met u stellen we graag uw precieze behoefte vast op basis van uw omgeving.

[/fusion_text][/fusion_builder_column][/fusion_builder_row][/fusion_builder_container]